أساليب التعليم

إذاعة مدرسية عن عيد الأضحى كاملة الفقرات 2025

Wij presenteren u een onderwerp

Radio over Eid al-Adha

Dit vertegenwoordigt een van de belangrijkste religieuze gelegenheden die moslims over de hele wereld vieren en manifestaties van vreugde en licht ontsteken die de atmosfeer bedekken en goedheid brengen aan groot en klein die ongeduldig wachten op de komst van Eid.

Schoolradio-uitzending over Eid al-Adha

  • Een paar dagen scheiden ons van het verwelkomen van Eid al-Adha, een van de twee feestdagen die moslims elk jaar vieren.

  • Het is bekend dat Eid al-Adha de grote Eid is die zeventig dagen na Eid al-Fitr, de kleine Eid, komt.

  • Eid brengt elk jaar een goede herinnering met zich mee die zich in de ziel nestelt en gevoelens van liefde, geruststelling, goedheid en vrede stuurt.

  • Zowel volwassenen als kinderen zijn er blij mee en vinden er troost in tegen de pijn, het verdriet en de depressie die de zorgen en problemen van het leven met zich meebrengen.

  • Hoewel de aspecten van het vieren van Eid van land tot land verschillen, handhaaft Eid al-Adha nog steeds overal een belangrijke traditie, namelijk het slachten van het offer.

  • Dat vertegenwoordigt een van de manifestaties van goedheid, aangezien het wordt uitgedeeld aan de armen en behoeftigen als een middel om de principes van goedheid, liefde en hulp te verspreiden.

  • Eid al-Adha wordt ook elk jaar opgedragen ter nagedachtenis aan het grote offer dat onze meester Abraham, vrede zij met hem, heeft gebracht en dat de omvang van zijn geloof in de Almachtige God tot uitdrukking brengt.

  • Het benadrukt ook de stabiliteit van zijn geloof. Daarom dragen moslims het tijdens Eid, en degenen onder hen die het zich kunnen veroorloven willen het offerdier graag kopen en slachten als een vorm van geloof.

Onderwerp voor schoolradio

  • Kwam een ​​onderwerp kiezen

    Schoolradio-uitzending over Eid al-Adha

    Om religieuze waarden in de harten van jonge kinderen bij te brengen en de herinnering aan Eid in hen te documenteren.

  • Het belang van Eid al-Adha is duidelijk zichtbaar in de harten van veel leden van de islamitische natie, die graag de noodzakelijke plichten en gehoorzaamheid willen vervullen die daarmee gepaard gaan.

  • Ze laten hierdoor ook de omvang van hun liefde voor God zien, hun geloof in Hem, hun gehoorzaamheid aan Hem en hun naleving van Zijn leringen verkondigd door de islamitische religie.

  • Dit wordt weerspiegeld in de maatschappelijke constanten die verbonden zijn met de principes van religie en die gevestigd en verheven worden wanneer leden van de samenleving zich hieraan houden en deze graag willen bevestigen door hun gedrag en daden.

  • We zijn hier vanuit dit vooraanstaande onderwijsplatform en we willen graag benadrukken dat de principes van religie een arm van kracht en bescherming zijn voor ons allemaal, dus we moeten ze te allen tijde naleven en bevestigen, niet alleen tijdens Eid.

Zie ook: De datum van Eid al-Adha 2025, de timing van de eerste dag van Eid 1444

Inleiding tot een schoolradio-uitzending over Eid al-Adha

In de naam van God, de Meest Barmhartige, de Meest Barmhartige. Alle lof zij God, de Heer der Werelden, en gebeden en vrede zij met de meest eervolle schepping, Mohammed, moge God hem zegenen en hem vrede schenken. Wat betreft wat volgt…

  • De islamitische natie, mijn collega's, bereidt zich voor om de gezegende Eid Al-Adha te verwelkomen, die zijn licht op ons zal laten schijnen en ons de energie van goedheid en een boeket van hoop zal brengen.

  • Het herinnert ons ook aan het leven van aanbidding en vroomheid, dat we misschien verwaarlozen in het licht van de zorgen en lasten van het leven.

  • Daarom moeten we weten, mijn collega's, dat Eid niet alleen een ruimte is voor plezier, viering en versiering, maar dat het eerder een kostbare tijd is die God ons heeft gegeven om gehoorzaamheid te betuigen en oprechte daden te uiten.

Ochtendtoespraak over Eid al-Adha

  • Een mooie en heldere ochtend voor jullie, mijn lieve docenten en medestudenten.

  • Wij zenden u een eregroet en aanmoediging, en wij willen u graag herinneren aan de start van de activiteiten van de Heilige Koran Memorisatiewedstrijd. Alle studenten die willen deelnemen, kunnen zich snel inschrijven en boeken.

  • Wij informeren u over het belang van deelname eraan, aangezien deze wedstrijd samenvalt met het gezegende Eid Al-Adha, dat valt op de eerste dag van twintig juli 2025.

  • Er is niets waardevoller en rijker dan het woord van God dat we kunnen aanbieden ter gelegenheid van Eid.

  • We nodigen u ook uit om deel te nemen aan de liefdadigheidscampagne van de school om mensen in nood te helpen door zelfs maar een klein deel van de kosten te doneren.

Zie ook: Hoe je Eid al-Fitr en Eid al-Adha bidt

Een korte schoolradio-uitzending over Eid al-Adha

  • Het vieren van Eid al-Adha vertegenwoordigt een groot belang dat diep geworteld is in onze ziel en herinnert ons aan het belang van dichter bij God te komen door gehoorzaamheid en het aanbieden van goedheid en hulp aan anderen.

  • Daarom moeten jullie weten, mijn collega's, dat Eid al-Adha verbonden is met de hadj-bedevaart, een van de pijlers van de islam, waarin de dienaar wordt vrijgesproken van zijn zonden en zijn werk aan God wijdt.

  • Dit is voor ons allemaal, mijn collega's, een indicatie van het belang om dichter bij God te komen door goede daden en gehoorzaamheid.

  • Hoe meer positieve waarden er in de samenleving worden verspreid, hoe meer vooruitgang en goedheid in haar leden wordt weerspiegeld.

  • Dit is onze plicht en de plicht van ieder bewust individu dat in onze omgeving leeft en de verheven waarden heeft waarmee we zijn grootgebracht en opgegroeid.

  • We moeten allemaal weten dat de principes van goedheid en de waarden van rechtvaardigheid het fundament vormen waarop de boodschapper Mohammed, moge God hem zegenen en vrede schenken, was gebaseerd tijdens het verspreiden van de islamitische religie.

Schoolradio-uitzending over Eid al-Adha

Paragraaf van de Heilige Koran

In vervolg op het gesprek over een schoolradio-uitzending over Eid al-Adha, en nu met een fragment over de Heilige Koran en de leerling……

“Toen hij met hem het einde van de reis bereikte, zei hij: 'O mijn zoon, ik zie in een droom dat ik je afslacht. Kijk wat je ziet.' Hij zei: 'O mijn vader, doe wat je wordt opgedragen. Als God het wil, zul je mij uit het land vinden.” doeners van het goede. Dit is de duidelijke beproeving en Wij hebben hem verlost met een groot offer, en Wij lieten hem onder de anderen achter, vrede zij met Abraham. Dit is hoe Wij de daders van het goede belonen. Waarlijk, hij is een van Onze gelovigen bedienden.”

“En de lichamen die Wij voor jullie hebben gemaakt onder de rituelen van God, want jullie zijn daarin goed, dus noem de naam van God erover in rijen. Als de zijkanten dan komen, eet ervan en voed de mensen.” Al-Mu'tar, dus hebben Wij het dienstbaar aan jou gemaakt, zodat jij dankbaar kunt zijn.

Zie ook: Een schriftelijke lezing over de verjaardag van de Profeet voor de schoolradio

Paragraaf van de Edele Hadith

In de context van het praten over een schoolradio-uitzending over Eid al-Adha, en nu met het segment van de nobele hadith en de student

“De Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, kwam bij mij binnen en ik liet twee dienstmeisjes het lied van Bu'ath zingen, dus ging hij in bed liggen en wendde zijn gezicht af. Abu Bakr kwam binnen en bestrafte mij en zei: De fluit van Satan is bij de Profeet van God, moge God hem zegenen en hem vrede schenken! Toen benaderde de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, hem en zei: “Laat ze, Abu Bakr. Ieder volk heeft een feest, en ons feest is voor deze dag.” Overgeleverd door Al-Bukhari en Muslim.

Mooie woorden over Eid al-Adha

  • Een boeket rozen ter gelegenheid van Eid, geparfumeerd met oudh, voor jou, o genereuze.

  • Het is de gewoonte van Eid dat mensen zich er tijdens Eid over verheugen… maar in tegenstelling tot mensen verheugt Eid zich over jou.

  • Elk jaar groeit je verlangen naar de hemel. Ik geef je de geur en kleuren van rozen en ik stuur je een antwoord gericht aan jou. Ik feliciteer je met het begin en de dagen van Eid.

  • Ik kon het tegen niemand vóór jou zeggen. Noch ikzelf noch mijn hart gehoorzaamden mij. Ik vond het geweldig dat jij de eerste was die het hoorde. Gelukkig nieuwjaar, mijn ogen.

  • Op Eid, ik zweer bij God, mijn liefste, zou ik je graag mijn ogen willen geven, maar ik was bang dat ik je zou missen en dat kan ik niet.

  • Met elke regenbui en vele Hajj- en Umrah-evenementen feliciteer ik je met Eid Al-Adha, Nazr.

  • Als ik niet om je gaf, zou ik anderen niet zijn voorgegaan… en je een gelukkig nieuwjaar hebben verteld.

  • Moge God uw feestdagen voor eeuwig zegenen en u bedekken met het licht van Zijn vroomheid.

  • Mijn hart huilt om je en koopt je altijd, met zijn hartslag en zijn liefde blust het je, met zijn tederheid verwarmt het je, en met de naderende Eid feliciteert het je.

  • Met elke regenbui, met elke parfumspray, met elke uitgevoerde hadj en umrah… feliciteer ik jullie met de komst van Eid, mijn liefste mensen.

  • Met de ihram van degenen die in ihram zijn, de talbiyah van degenen die het gebed reciteren, de standvastigheid van de vromen, de smeekbede van degenen die zich toewijden, de tranen van degenen die erbij staan, de leiding van degenen die offers brengen, de trots van de oprecht, en de vergeving van een genadige Heer… Ik feliciteer je met de grote Eid Al-Adha.

  • De mooiste dingen van Eid zijn drie dingen: een overvloed aan goede daden, het uitwisselen van bezoeken en het reciteren van deze zinnen.

  • Met de toestroom van pelgrims en de komst van Eid zeg ik tegen jullie een gelukkig Eid al-Adha en een lang leven. De feestdagen zijn hier, en daar hoort ook de beste Eid Al Adha Mubarak bij.

  • Moge God u zegenen in uw daden en levens en u terugbrengen naar anderen zoals hij.

  • Vóór de drukte en afspraken, voordat ik Arafat vast in de nacht van Eid, en voordat ik de slachtoffers met lepels ophang, zeg ik: Oh, moge jouw Eid gelukkig zijn.

  • We herinnerden ons je en de herinnering blijft ons achtervolgen. We hielden van je met heel ons hart. Dus een speciale felicitatie, moge God het van je accepteren.

Uitingen van felicitaties over Eid al-Adha

  • Elk jaar ben je dichter bij de Barmhartige, en elk jaar worden je verslagen van goede daden zwaarder.

  • Aan degene die een glimlach heeft uitgekozen en die op mijn verdriet heeft gedrukt, aan degene die mij zinsbouw heeft geleerd en de barrières van mijn pen heeft doorbroken, aan jou stuur ik mijn felicitaties voor alle mensen, gelukkig nieuwjaar.

  • Oh, de duif van het heiligdom, bezoek hem en geef hem water uit Zamzam, en parfumeer hem met de geur van de Kaaba, en Eid nadert spoedig, omdat je mijn eerste en laatste liefde bent, en omdat je anders bent en de mensen zijn anders, ik zeg tegen jou: Gelukkig nieuwjaar.

  • O diamanten halsketting, O jij die de maan als je buur hebt, ik zal het je vertellen in aanwezigheid van de mensen, Eid Mubarak.

  • We vragen God voor ons en de mensen van Arafa… een vergeven zonde, een aanvaarde daad, een verhoord gebed en een gezegende Eid.

  • Het klooster, zijn vogels, zijn zon en zijn zeeën zeggen: Gefeliciteerd met Eid, oh zijn licht.

  • Ik wenste dat mijn geliefde lang zou zijn, maar wat jammer dat hij klein is. Ik wenste dat veel mensen naast me zouden zijn, maar hij zou snel wegvliegen. Het is de gezegende Eid al-Adha. Moge God hem bij je terugbrengen met goede gezondheid.

  • God maakte de dageraad van de dag van Arafah licht voor jou, de middagvreugde, de blijde tijding in de middag en de vergevingsgezindheid bij zonsondergang, en Hij maakte voor jou een uitnodiging die niet kan worden afgewezen, schonk je talloze levensonderhoud en opende een deur voor je. in het paradijs dat niet kan worden gesloten.

  • Ik zeg snel, in het bijzijn van hen allemaal: Gelukkig nieuwjaar, tenslotte.

  • Een speciale ochtend voor de dierbaren, geurig naar peper. We sturen het alleen naar de mooie mensen en vertellen hen over de Eid.

Schoolradio-uitzending over Eid al-AdhaSchoolradio-uitzending over Eid al-Adha

Mis het niet: Een schoolradio-uitzending over de dag van Ashura, compleet met elementen

Etiquette van Eid al-Adha

  • Eid al-Adha wordt al sinds de oudheid in verband gebracht met een reeks etiquettes waaraan moslims zich houden in hun dagelijkse omgang.

  • Het naleven ervan is een bewijs van de gehoorzaamheid van de dienaar aan zijn Heer, en we zullen je hieronder de belangrijkste etiquettes laten zien die verband houden met Eid al-Adha.

Zoom in op Eid

  • Takbir wordt beschouwd als een van de belangrijkste Sunnahs die alle moslims volgen op Eid al-Adha, en het draagt ​​ertoe bij dat de dienaar dichter bij zijn Heer komt.

  • De takbir begint bij zonsopgang op de eerste dag en eindigt bij zonsondergang op de vierde dag.

  • De formule voor takbier is als volgt (God is groot, God is groot, er is geen god dan God, God is groot, en alle lof zij God).

Eid-gebeden

  • Eid al-Adha wordt al sinds de oudheid in verband gebracht met de uitvoering van het Eid-gebed, waarbij moslims zich in rijen verzamelen en het gebed in groepsverband uitvoeren.

  • Het Eid-gebed werd aanbevolen door de Boodschapper van God, Mohammed, moge God hem zegenen en vrede schenken, aan alle moslims, zelfs vrouwen, alleenstaande vrouwen en alleenstaande vrouwen.

  • Daarin leidt de imam van de moskee de mensen in twee rak’ahs, houdt vervolgens twee preken en spreekt het gebed “Allahu Akbar” uit als de zon opkomt.

Versieren voor Eid

  • Versieren is een van de Sunnahs die tijdens Eid worden gevolgd, en het is ontleend aan de Profeet van God Mohammed, moge God hem zegenen en hem vrede schenken.

  • Daarom moet men zichzelf versieren, mooie kleding dragen, zichzelf parfumeren en zichzelf verfraaien op Eid.

  • Net zoals tijdens Eid rekening wordt gehouden met vreugde, specificeer ik de Sunnahs die moeten worden gevolgd, omdat het nodig is om vreugde te tonen en met vrienden te spelen.

  • Felicitaties en felicitaties naar anderen sturen.

Het slachten van het offer

  • Veel moslims kopen offerdieren en slachten ze.

  • Vervolgens wordt het werk in drie delen gedaan, waarbij het eerste derde deel wordt verdeeld voor de armen en behoeftigen, het tweede derde deel voor familieleden en vrienden, en het derde derde deel voor de eigenaar van het offer.

السابق
حكمة مدرسية عن النظافة بالعربي وبالإنجليزي 2025
التالي
إذاعة مدرسية عن تعزيز السلوك الإيجابي كاملة بالعناصر 2025

اترك تعليقاً